XDefiant - poradnik frakcji i zdolności
Które są najlepsze.
Każda postać dostępna w XDefiant należy do jednej z pięciu frakcji. Na tej stronie objaśniamy, czym kierować się przy wyborze frakcji i na co przekłada się ta decyzja.
Mimo że postacie powinno się wybierać tak, by jak najlepiej służyły drużynie, to najdziesz tu też naszą opinię odnośnie najlepszej frakcji.
Jak działają frakcje w XDefiant
Zanim przejdziemy do szczegółów, musisz wiedzieć, na jakiej zasadzie działają frakcje w XDefiant i na jakiej podstawie wybrać frakcję odpowiednią dla siebie.
Podstawowe informacje, które musisz znać:
- Frakcje w XDefiant są trochę jak klasy w innych grach. Każda frakcja ma swój zestaw zdolności
- Nie ma znaczenia, którą postać z frakcji wybierasz - przekłada się to tylko na twój wygląd. Wszystkie postacie w ramach jednej frakcji dysponują takimi samymi zdolnościami
- W XDefiant bronie nie są ekskluzywne dla danych frakcji. Wszystkie frakcje mogą używać dowolnej broni i wszystkich innych przedmotów z Przepustki Bitewnej
- Frakcję wybierasz na początku meczu, ale możesz ją też zmienić w trakcie meczu
W XDefiant mamy do wyboru 5 frakcji, a na premierę gry dostaliśmy po 3 postacie do wyboru (raz jeszcze podkreślamy, że postacie nie mają znaczenia, liczy się tylko wybrana frakcja).
Każda frakcja ma w sumie 4 zdolności:
- Cecha bierna (aktywna cały czas)
- 2 zdolności do aktywacji (wyposażoną możesz mieć tylko jedną). Aktywujesz je w wybranym momencie, po czym następuje cooldown, czyli czas ładowadnia zdolności
- Ult (zdolność ostateczna, ładująca się w miarę zdobywania punktów podczas meczu)
Wszystkie frakcje i ich zdolności
Poniżej znajdziesz spis frakcji, ich krótki opis oraz listę zdolności, którymi dysponują.
Czyściciele
Frakcja inspirowana serią The Division. Specjalizują się w blokowaniu terenu i zadawniu obrażeń.
Zdolności:
- Cecha bierna: Amunicja zapalająca. Strzały z broni podpalają wrogów, ale mają mniejszy zasięg.
- Zdolność do aktywacji 1: Dron ogniowy. Lecący w wybranym kierunku dron, podpalający wszystko na swojej drodze, a następnie wybuchający.
- Zdolność do aktywacji 2: Bomba ognista. Detonacja zadająca duże obrażenia na niewielkim obszarze wokół postaci.
- Ult: Puryfikator. Miotacz ognia.
Zjawy
Frakcja inspirowana serią Ghost Recon. „Tankowie” z dużym życiem i wysoką przeżywalnością.
Zdolności:
- Cecha bierna: Twardość. Ich życie wynosi 120, a nie 100 punktów.
- Zdolność do aktywacji 1: Bariera magnetyczna. Bariera blokująca strzały wroga, ale wypuszczająca na zewnątrz strzały twoje i sojuszników.
- Zdolność do aktywacji 2: Tarcza szturmowa. Przyzywasz tarczę, która chroni przed obrażeniami. Można nią też uderzać wrogów.
- Ult: Egida. Kulista osłona plazmowa połączona ze strzelbą elektryczną do walki na bliskim dystansie.
Libertad
Frakcja inspirowana Far Cry 6. Mają zdolności służące leczeniu drużyny.
Zdolności:
- Cecha bierna: Espiritu de Libertad. Nieustannie leczą siebie i pobliskich sojuszników.
- Zdolność do aktywacji 1: Wzmocnienie BioVida. Fala lecząca ciebie i wszystkich sojuszników stojących niedaleko.
- Zdolność do aktywacji 2: El Remedio. Rzucany pojemnik z gazem, którego opary leczą.
- Ult: Medico Supremo. Znacząco zwiększa i wzmacnia zdrowie na terenie wokół postaci.
Echelon
Frakcja inspirowana serią Splinter Cell. Specjaliści od zakradania się za plecy wrogów i flankowania.
Zdolności:
- Cecha bierna: Skrytość. Postać nie pojawia się na radarze przeciwników jako czerwona kropka - niezależnie od tego, co robi.
- Zdolność do aktywacji 1: Cyfrowy strój ghillie. Włącza niewidzialność, która słabnie przy poruszaniu się i celowaniu.
- Zdolność do aktywacji 2: Kombinezon detekcyjny. Emituje fale, które wykrywają i na chwilę oznaczają wrogów na niewielkim terenie, nawet przez ściany.
- Ult: Gogle sonarowe. Widzisz wrogów przez ściany i dostajesz pistolet, który eliminuje każdego maksymalnie dwoma strzałami.
DedSec
Frakcja inspirowana Watch Dogs 2. Działają trochę jak „magowie”: mogą np. blokować zdolności wrogów lub kraść im umiejętności. Warto nadmienić, że DedSec odblokowuje się inaczej, bo nie jest dostępny od początku gry.
Zdolności:
- Cecha bierna: Podrabiacz. Po użyciu urządzenia (granatu), dostajesz kolejne.
- Zdolność do aktywacji 1: Przejęcie. Kradniesz działającą zdolność wroga, by stała się twoja.
- Zdolność do aktywacji 2: Pająkobot. Wypuszczasz na ziemię robota, który biegnie do najbliższego wroga i ogłusza go, co czyni go łatwym celem.
- Ult: Blokada. Blokuje wrogom w obszarze działania możliwość korzystania ze zdolności i Ultów.
Najlepsza frakcja w XDefiant
Trudno odpowiedzieć w prosty sposób na pytanie, która frakcja w XDefiant jest najlepsza, bo wszystkie mają swoje mocne i słabe strony, ale gdybyśmy mieli ułożyć ranking przydatności i efektywności, wyglądałby on tak:
- Miejsce 1.: Zjawy / Echelon
- Miejsce 2.: Libertad
- Miejsce 3.: Czyściciele / DedSec
Zjawy i Echelon to bardzo silne frakcje między innymi dlatego, że ich pasywne zdolności są najlepsze w grze - przymnijmy, że mowa o - odpowiednio - zdrowiu zwiększonym ze 100 do 120 punktów i całkowitym ukryciu na radarach wrogów. Zdolności do użycia także nie są gorsze. Dla Zjaw lepiej sprawdzi się Bariera magnetyczna, która stworzy dla drużyny wygodne miejsca do obrony lub ataku, natomiast w przypadku Echelonu obie zdolności są świetne. Jeśli wolisz zakradać się na tyły wroga, wybierz Strój ghillie, a jeśli trzymasz się drużyny, zabierz ze sobą Kombinezon detekcyjny.
Libertad to klasyczni medycy i trudno sobie wyobrazić sprawnie działającą drużynę bez choćby jednego przedstawiciela tej frakcji. Dzięki zdolności pasywnej, już samo trzymanie się Libertad blisko sojuszników utrzymuje ich przy życiu, a są jeszcze dwie leczące zdolności do wyboru.
Czyściciele i DedSec to nieco mniej przydatne frakcje. Zdolność pasywna Czyścicieli, czyli amunicja podpalająca, może co prawda irytować wrogów, ale brakuje jej skuteczności. Jeśli chodzi o „pasywkę” DedSecu, to fajnie mieć 2 granaty, ale zdolności pasywne pozostałych frakcji są zwyczajnie lepsze. Z kolei zdolności użytkowe tych frakcji są albo bardzo sytuacyjne, albo mało skuteczne.
Pamiętaj, żeby grać drużynowo. Jeśli cała ekipa wzięła Zjawy czy Echelon, to dokładanie kolejnego przedstawiciela tej frakcji nie ma sensu.