Skip to main content

YouTube pozwoli wkrótce... zagrać w gry? Google testuje podobno „Playables”

Koncept podobny do Google Stadia.

Według nieoficjalnych informacji, Google ma wewnętrznie testować nową funkcję YouTube, nazwaną „Playables”. Pozwoli ona użytkownikom grać w proste gry z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji YouTube na urządzenia mobilne.

Jak informuje serwis PC Gamer, powołując się na raport dziennika Wall Street Journal, który zyskał dostęp do wewnętrznej korespondencji pracowników Google, obecnie testowanych jest wiele gier Playables, ale dokładniej pisana jest tylko jedna - Stack Bounce. Ma ona przypominać kultowego Arkanoida (czy też „Odbijaczka”), jednak ściana klocków do zbicia jest ustawiona pionowo zamiast poziomo.

Oznacza to, że dostępne tytuły będą raczej prostymi „zabijaczami czasu”, niż rozbudowanymi tytułami na wiele godzin. Chociaż nie ma na to jednoznacznego potwierdzenia, to wydaje się, że „Playables” wykorzystuje pozostałości technologii stworzonej na potrzeby nieistniejącej już usługi Google Stadia, a tytuły będą streamowane na komputer lub telefon użytkownika. Brak też na ten moment informacji, na kiedy Google przewiduje datę premiery Playables.

Przypomnijmy, że wspomniane Google Stadia nie okazało się sukcesem, na jaki liczyło Google. Usługa została zapowiedziana i uruchomiona w 2019 roku. W założeniu miała być ściśle zintegrowana z pozostałymi usługami Googla i pozwolić płynnie „wskoczyć” do danej gry na przykład po obejrzeniu gameplayu na YouTube, albo przeczytaniu recenzji w internecie. Dodatkową zaletą była jakość obrazu 1080p i dźwięk przestrzenny 5.1, jeśli tylko prędkość internetu użytkownika to pozwalała.

Projekt był jednak krytykowany za konieczność kupowania gier - podczas gdy konkurencja nierzadko oferowała wygodne plany abonamentowe - przez co wielu graczy nie chciało ryzykować gromadzenia dużej biblioteki gier na niepewnej platformie. Google niespodziewanie zapowiedziało zamknięcie Stadii pod koniec 2022 roku. Było to zaskoczenie nawet dla wielu deweloperów, którzy musieli pospiesznie przygotować narzędzia do przeniesienia postępów graczy na inne platformy.

Zobacz także