Skip to main content

Za opóźnienie Cities Skylines 2 na konsolach odpowiadają ograniczenia technologiczne konsol - tłumaczą twórcy

Konsolowa wersja gry wciąż bez daty premiery.

Chociaż Cities Skylines 2 zadebiutowało na pecetach już jakiś czas temu, to zapowiadana wersja konsolowa nadal nie trafiła do graczy. Twórcy postanowili wystosować w tej sprawie oświadczenie, w którym wyjaśnili powody stojące za ciągle opóźnianą premierą wydania konsolowego.

Jak możemy się dowiedzieć z wiadomości opublikowanej przy wypuszczenia najnowszego patcha, deweloperzy nie są w stanie na ten moment określić nawet przybliżonej daty wydania portu na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Twórcy tłumaczą, że winą są ograniczenia technologiczne konsol i chociaż tytuł wewnętrznie jest już grywalny, to doprowadzenie go do obecnego stanu wymagało znacznego obniżenia poziomu oprawy graficznej. Twórcy nie chcą wypuszczać gry w takim stanie, dlatego potrzebują więcej czasu na optymalizację tytułu.

Obecnie doświadczamy zarówno problemów z symulacją (za którą odpowiada procesor) oraz z grafiką (za którą odpowiada układ graficzny), które stają się widoczne podczas wykonywania niektórych akcji, co z kolei powoduje spadki płynności i przeciążenie pamięci. Te problemy są szczególnie trudne do rozwiązania z powodu ograniczeń technologicznych konsol” - tłumaczą twórcy.

Zobacz na YouTube

Dalej deweloperzy wyjaśniają, że przykładowo problem występuje, gdy gracz stawia na mapie budynek, do którego przypisanych jest wiele obiektów. Wówczas gra ma trudności z poradzeniem sobie z przetworzeniem pewnych danych, np. czy na budynek jest wystarczająco dużo miejsca albo, czy obiekty nie nadpisują jakichś innych elementów istniejących w grze.

Obecnie udało nam się doprowadzić grę do stabilnego i grywalnego stanu, znacząco obniżając jakość grafiki. Niestety musieliśmy ją uprościć tak bardzo, że jest to kompromis, na jaki nie chcemy się decydować. Kiedy uda nam się ją poprawić do akceptowalnego poziomu, dalsza optymalizacja jest potrzebna jednakowo w kwestii symulacji, jak i użycia pamięci, zanim będziemy gotowi do wypuszczenia wersji konsolowej” - czytamy dalej.

Na koniec twórcy dodają, że nie chcą na ten moment zapowiadać żadnej daty premiery z obawy, że nie uda im się dotrzymać terminu. Tę będzie można podać, dopiero kiedy uda się rozwiązać wspomniane wyżej problemy i w produkcji portu przyjdzie czas na ostatnie szlify. Niemniej studio Colossal Order zapewnia, że praca nad wersją konsolową pozostaje dla studia najwyższym priorytetem.

Zobacz także