Zaawansowana destrukcja i w pełni zniszczalne otoczenie - fragmenty rozgrywki z Teardown
Projekt szwedzkiego fizyka.
Szwedzki fizyk i programista Dennis Gustafsson regularnie publikuje na Twitterze nowe fragmenty rozgrywki z Teardown - gry z rozbudowanym systemem zniszczeń, w której obiekty zbudowane są z wokseli.
Twórca uzupełnił już grę o pojazdy - które oczywiście również służą między innymi do burzenia wirtualnych konstrukcji. Możliwe jest przykładowo wjechanie samochodem w ścianę z cegieł i zrobienie wyrwy.
W jednym z materiałów jest nawet funkcjonalny wózek widłowy, którym Gustafsson podnosi inny pojazd.
Nowością jest też realistyczna powierzchnia wody, zmienna pogoda i kałuże na ulicach.
Podstawą Teardown jest swoboda w interakcji z otoczeniem, które jest w pełni zniszczalne. Gracze rozwiążą problemy w dowolny sposób - używając brutalnej siły lub sprytu, tworząc nowe przejścia czy kładąc na sobie przedmioty, by dostać się wyżej.
Deweloper podkreśla, że tytuł nie powinien wymagać do działania mocnego sprzętu. Obecna wersja działa w 60 klatkach na sekundę na komputerze wyposażonym w czterordzeniowy procesor i kartę graficzną GeForce GTX 1070.
Teardown zadebiutuje na Steamie w 2020 roku. Na platformie jest już dostępna karta katalogowa produkcji.