Zakończono zbiórkę pieniędzy na Pillars of Eternity 2: Deadfire
Pozyskano 4,4 mln dolarów.
Dzisiaj w nocy zakończyła się zbiórka funduszy na Pillars of Eternity 2: Deadfire w serwisie Fig. Studiu Obsidian Entertainment udało się zgromadzić nieco ponad 4,4 miliona dolarów.
Suma jest czterokrotnie wyższa od kwoty, której deweloperzy potrzebowali. Twórcy chcieli zdobyć co najmniej 1,1 mln dolarów - cel osiągnięto w niecałą dobę od rozpoczęcia akcji.
Warto zaznaczyć, że zgromadzono więcej pieniędzy niż w przypadku poprzedniej części. Pierwsza odsłona Pillars of Eternity uzbierała na Kickstarterze prawie 4 mln dolarów.
Nadal można jednak wesprzeć projekt - twórcy uruchomili opcję wpłacania funduszy za pośrednictwem usługi PayPal. Wymagane jest posiadanie konta na forum Obsidian Entertainment.
W trakcie zbiórki osiągnięto kilka celów dodatkowych. Jednym z najważniejszych - z punktu widzenia graczy z Polski - jest implementacja polskiej wersji językowej w formie napisów.
Twórcy obiecują też, że wprowadzą system subklas - każda postać wybierze jedną z dwóch specjalizacji, oferujących kolejne możliwości. Do tego następny towarzysz (kapłanka Xoti) i zwiększenie maksymalnego poziomu doświadczenia - do 20.
Pojawią się również zaawansowane relacje między towarzyszami. Kompani zapamiętają podejście gracza i wyrobią sobie opinię na jego temat. Zareagują jednak także na poczynania kolegów z drużyny, prowadzonych przez sztuczną inteligencję.
Innym osiągniętym celem jest czwórka pomocników - „niższa” klasa towarzyszy. W tytule znajdzie się też statek, który posłuży do przemieszczania się po otwartym świecie produkcji.
Zobacz: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja
To jednak nie wszystko - gdy wraz z pieniędzmi wpłacanymi za pośrednictwem usługi PayPal zebrana łącznie kwota przekroczy 4,5 mln dol. i 4,75 mln dol., twórcy dodadzą odpowiednio załogę dla okrętu oraz morskie potwory i opcję łowienia ryb.
Akcja gry osadzona jest tuż po wydarzeniach z pierwszej części. Fabuła skupi się na Eothasie - bóstwie światła i odrodzenia, zamkniętym w ukrytej pod twierdzą Caed Nua statui, którą odnaleziono w oryginale.
Istota wydostaje się na powierzchnię, zostawiając głównego bohatera na skraju śmierci oraz z 1. poziomem doświadczenia. Gracze staną przed zadaniem odszukania delikwenta i odzyskania duszy, należącej do kierowanej postaci.
Podczas rozgrywki trafią do nowego regionu - tytułowego Deadfire, składającego się ze zróżnicowanych lokacji. Natkną się na nieznane wcześniej kultury i pomogą w rozwiązaniu lokalnych sporów.
W grze pojawi się możliwość przeniesienia zapisanych stanów rozgrywki z pierwowzoru. Dzięki temu zachowamy podjęte decyzje, które wpłyną na kolejne wydarzenia.
Pillars of Eternity 2: Deadfire powinno ukazać się w pierwszym kwartale 2018 roku na PC (Windows, Mac i Linux).