Skip to main content

Założyciel Epic Games: Fotorealistyczne środowiska w grach w ciągu 10 lat

Tim Sweeney o postępie technologicznym.

Programista i założyciel Epic Games, Tim Sweeney stwierdził, że do 2023 roku zobaczymy w grach fotorealistyczne środowiska, których nie odróżnimy od rzeczywistości.

Unreal Engine 4 - krok w stronę realistycznych demonów

- Wszystko staje się teraz bardziej interesujące. W ciągu 10 lat będziemy mogli renderować środowiska, które będą absolutnie fotorealistyczne - powiedział Sweeney podczas wystąpienia na Develop Conference. - Osiągniemy poziom, kiedy nie będzie można odróżnić grafiki od rzeczywistości.

Zdaniem dewelopera, o wiele dłużej zajmie jednak twórcom opracowanie wiarygodnej sztucznej inteligencji, a także innych elementów oprawy graficznej.

- Wyzwanie związane z oprawą graficzną przeniesie się na inne sfery. Symulację ludzkiej inteligencji, animację, synchronizację ruchu ust. Pozostanie też wiele innych sfer związanych z grafiką. Uczynienie ich realistycznymi zajmie nam wiele lat.

Sweeney potwierdził, że Epic Games pracuje obecnie nad niezapowiedzianą jeszcze wysokobudżetową strzelaniną, nad grą Fortnite oraz kilkoma innymi, mniejszymi projektami.

- Tworzymy teraz kilka gier różnego kalibru. Fortnite, sieciową grą na PC, zajmuje się 35 osób. Tytuł ten nie ma pobić Call of Duty, jeżeli chodzi o grafikę. Jest bardziej w stylu filmów Pixar, celem jest po prostu dobra zabawa, a nie rewolucja.

- Łącznie w produkcji znajduje się teraz parę tytułów, z których każdy zaproponuje coś naprawdę świetnego - dodał.

Twórca podkreślił także, że silnik Unreal Engine 4 został stworzony z myślą o PC jako platformie priorytetowej.

Unreal Engine 4 - Video

Zobacz także