Zamieszanie z Silent Hill 2 Remake. Polskie studio wyjaśnia wypowiedzi
Gra nie jest gotowa.
Studio Bloober Team pokusiło się o sprostowanie ostatnich wypowiedzi, w których nazwało remake Silent Hill 2 grą „technicznie gotową” do premiery oraz prognozowało wysoką sprzedaż.
Mowa o słowach prezesa Piotra Babieno w niedawnej rozmowie z Polską Agencją Prasową. Wypowiedzi trafiły do sieci także poza naszym krajem, lecz tłumaczenie z języka polskiego najwyraźniej nie wypadło do końca idealnie.
- Silent Hill 2 jest technicznie gotowy. Nie oznacza to, że gra jest skończona, ale jesteśmy blisko - mówił menedżer w wywiadzie, który opisywaliśmy w ubiegłym tygodniu. Brzmi dość jednoznacznie, lecz na Twitterze studio teraz prostuje przekaz: „Nieprawdą jest, że ogłosiliśmy, iż Silent Hill 2 jest gotowe do premiery. Bez względu na etap prac, koncentrujemy się na uzyskaniu jak najwyższej jakości produktu”. Jak dodano, kwestia ogłoszenia daty premiery leży w gestii wydawcy, Konami.
Idąc dalej, Babieno powiedział w rozmowie z PAP, że „10 mln sprzedanych kopii to zasięg, który niedługo będzie dla nas realny”. Gracze uznali to za przerost ambicji, lecz słowa ponownie mogły zostać źle zrozumiane, ponieważ były wypowiedzią na temat szerszej przyszłości studia, a nie konkretnie w kontekście remake’u Silent Hill 2.
„Nasze wiadomości nie zawierały przekazu na temat prognoz sprzedaży określonych tytułów. Podane liczby połączono z Silent Hill 2, lecz odnosiły się do potencjalnego sukcesu gier w gatunku, na jakim chcemy skoncentrować się w przyszłości” - wyjaśnia Bloober Team na Twitterze.
I wszystko jasne. Błędnie zinterpretowane wypowiedzi pojawił się choćby w serwisie Reddit, gdzie studio zebrało krytykę za zbyt wygórowane ambicje. Tymczasem wywiad dla PAP traktował nie tyle o nadchodzącym horrorze, lecz o szerszej zmianie strategii studia, które chce przejść z psychologicznych horrorów do nieco szerszego gatunku survival horror, a także zająć się działalnością wydawniczą na większą skalę.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.