Skip to main content

Zamknięta beta Escape from Tarkov startuje w lipcu

Wraz z nowymi funkcjami.

Studio Battlestate Games ogłosiło, że realistyczna strzelanka Escape from Tarkov wkroczy w lipcu w etap zamkniętych testów beta, kończąc jednocześnie fazę alpha.

Tym samym do zabawy przystąpią osoby kupujące na oficjalnej stronie pakiety „standardowe”, za 35 euro (ok. 148 zł). Dotychczas, aby dołączyć do alphy, trzeba było wydać znacznie większe pieniądze - 58 euro (ok. 245 zł) za 50 procent szansy na zaproszenie.

Shoreline - nowa mapa

Beta wprowadzi nowe funkcje rozgrywki, mapy, części broni oraz system ubezpieczeń. Poprawi też optymalizację i balans ekonomii. Dodatkowo, w grze pojawi się Peacemaker - kupiec, który umożliwi zakup zachodniej broni i sprzętu.

Ubezpieczenie przypomina nieco rozwiązanie z EVE Online - wykorzystując wirtualną walutę, gracze będą mogli chronić ekwipunek, zwiększając szansę odzyskania wyposażenia po śmierci.

Wprowadzenie balansu ekonomicznego sprawi natomiast, że przedmioty zostaną udostępnione na rynku wymiany oraz w łupach do zdobycia w oparciu o ich popularność i rzadkość, a więc gracze będą poniekąd sami kreowali rynek i wpływali na ceny.

Wśród broni pojawi się szereg nowych dodatków i gadżetów, ale najważniejsze jest zapewne dodanie klasycznego pistoletu maszynowego MP5.

Do tego cztery mapy, oferujące inny rodzaj oraz rozmiar terenu: Customs, Woods, Factory i Shoreline. Ta ostatnia stanowi największą dostępną lokację.

Do tego ogólny czat do komunikacji pomiędzy wszystkimi graczami na serwerze oraz spore wysiłki na polu optymalizacji, w tym aktualizacja do najnowszej wersji silnika Unity.

Ujęcia z wersji alphaZobacz na YouTube

Escape from Tarkov to realistyczna strzelanka z zacięciem survivalowym. Wcielamy się w najemnika uwięzionego w tytułowym mieście z regionu Norvinsk. W obszarach zrujnowanej metropolii wykonujemy różnorodne misje. Możemy wybrać tryb gry offline lub scenariusze z szansą na spotkanie innych graczy.

Kolejne „wypady” przełożą się na coraz to lepsze wyposażenie naszej postaci - o ile przeżyjemy. Fani mogą personalizować ekwipunek, tworząc niemal nieograniczone, choć realistyczne kombinacje. Broń podlega nie tylko opcjom dostosowywania, ale także traci swoje właściwości - w zależności od częstotliwości użytkowana.

Produkcja ukaże się tylko na PC. Data premiery pełnej wersji nie jest znana.

Zobacz także