Skip to main content

Zapomniana konwersja Super Mario Bros. 3 na PC, od id Software

Materiał wideo.

Zanim id Software wyprodukowało Wolfenstein 3D i Doom, studio zasłynęło serią platformówek Commander Keen na PC. Jeszcze wcześniej firma miała nadzieję przenieść produkcje Nintendo na komputery osobiste i przygotowała nawet prototyp Super Mario Bros. 3 na PC.

Teraz, by uczcić 25 urodziny Commander Keen, legendarny programista i projektant John Romero ujawnił materiał wideo z tego projektu.

Prototyp ukończono 28 września 1990 roku. Id Software (wtedy jeszcze jako Ideas from the Deep) testowało pomysły dla nowego silnika graficznego. „W tamtym okresie technologia przesuwania ekranu była skomplikowana” - wyjaśnia Digital Foundry. „Id poradziło sobie z problemem.”

Jak widać na poniższym materiale wideo, całość nie jest można dopracowana na równi z konsolowym oryginałem, ale służyła tylko za pokaz możliwości. Brakuje części dźwięków i nieco inne jest poruszanie się Mario. Jest za to całkiem nowy poziom.

„Id Software zawsze podziwiało Nintendo” - napisał Romero na Twitterze. „Ich projekty były bardzo wpływowe i uratowali branżę gier w 1985 roku”.

Masz chwilkę? Zobacz także:

Zobacz także