Zapowiedziano Civilization: Beyond Earth
Duchowy następca Alpha Centauri z 1999 roku. Premiera jesienią.
Studio Firaxis zapowiedziało, że pracuje nad Civilization: Beyond Earth, duchowym następcą Sid Meier's Alpha Centauri z 1999 roku.
Prawa do tego klasycznego tytułu pozostają w Electronic Arts, stąd decyzja o innej nazwie. „Serce i dusza Alpha Centauri pozostały jednak w Firaxis” - mówił na imprezie PAX East główny projektant, Will Miller, cytowany przez serwis Joystiq.
Akcja produkcji rozpocznie się na obcej planecie, 200-250 lat w przyszłości, a w toku rozgrywki zwiedzimy i skolonizujemy także inne światy. W przypadku napotkania obcych kultur możemy zdecydować się na ich eksterminację lub pozyskanie wiedzy i artefaktów.
W rolę głównych oponentów wcielą się tylko inni ludzie, co nie oznacza jednak, że nie powalczymy także z kosmitami, którzy odegrają tu rolę bardziej zaawansowanych barbarzyńców, znanych z klasycznej serii Civilization.
Celem będzie powrót na Ziemię. Twórcy szykują opcje gwiezdnej dyplomacji oraz nową warstwę mapy - orbitę - i związane z nią jednostki, jak na przykład satelity. Powróci oczywiście podział na heksagonalne pola. Każda z odkrywanych planet ma być unikatowa, reprezentując jeden z siedmiu typów, takich jak dżungle, pustynie, lub „totalnie szalone” porosty.
Gracze zdecydują się na jedną z trzech ścieżek rozwoju: czystość, harmonię lub supremację. Ta ostatnia koncentruje się na technologii, robotach i wynalazkach technicznych. Harmonia pod uwagę bierze środowisko naturalne, a czystość to podejście religijne.
Civilization: Beyond Earth ukaże się jesienią tego roku, na PC, Maca i Linux. Twórcy zapowiadają wykorzystanie technologii DirectX 11 oraz wsparcie dla rozwiązań AMD: Mantle, CrossFire czy Eyefinity.