Zarośla nowej generacji: Jak przeniesiono Assassin's Creed 4 na nowe konsole
Zabawa możliwa także na PS Vita.
Debiut serii Assassin's Creed na konsolach nowej generacji pozwoli - między innymi - na stworzenie bardziej „intensywnego” środowiska - uważa Ubisoft.
- Podczas skradania się w zaroślach można naprawdę poczuć się ukrytym w krzakach nowej generacji - mówi współproducent Black Flag, Sylvain Trottier.
- W nowej generacji wykorzystujemy istniejące materiały i zwiększamy ich rozdzielczość. Na kamienie dodajemy parallax mapping, by wyglądały jeszcze bardziej jak kamienie. Dodaliśmy fizykę roślin, by flora poruszała się z wiatrem - coś, czego nie dało się osiągnąć na obecnym sprzęcie - dodaje Trottier.
Podobnie jak Watch Dogs, Assassin's Creed 4 ukaże się na niemal wszystkich dostępnych platformach. „To wyzwanie, ale podczas produkcji gry wszystko jest wyzwaniem” - mówi współproducent.
- Na nowych konsolach mamy więcej mocy i lepszą technologię, jak DX11. Gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy sprzęt, rozpoczęliśmy prace badawcze, by sprawdzić, co najbardziej się opłaca. Co będzie wyglądało najlepiej i w znaczący sposób wpłynie na grę, ale nie będzie zbyt kosztowne w produkcji? Nie chcieliśmy robić tej samej gry dwa razy, ale upewnić się, że wygląda lepiej na nowej generacji. To wyzwanie, ale możliwe do wykonania.
Poza zaawansowanymi krzewami i wsparciem dla DX11, Assassin's Creed 4 na Xbox One i PlayStation 4 wyświetli także więcej detali - dynamiczne oświetlenie w lesie czy mgłę nad powierzchnią oceanu.
- W nowej generacji mamy przepustowość i moc, która na to pozwala - wyjaśnia Trottier.
Z wymienionych usprawnień skorzysta także wersja PC, która bezpośrednio wpłynęła na edycje konsolowe.
- Przez długi czas PC był naszą platformą testową dla nowej generacji, z powodu DX11 i większych zasobów RAM-u - tłumaczy Trottier. - PC zawsze będzie krok do przodu w porównaniu z każdą generacją konsol, więc nadal będziemy eksperymentować z elementami, które mogą wpłynąć korzystnie na Assassin's Creed w przyszłości. Dla przykładu: prace nad DX11 zaczęliśmy już w Assassin's Creed 3, stworzyliśmy bazę dla nowych konsol.
Ale w produkcji znajdują się także edycje na mniej potężne konsole. Wersja Wii U skorzysta z możliwości gry na GamePadzie jako drugim ekranie. Nie powstaje dedykowana odsłona na PS Vita, ale posiadacze gry na PlayStation 4 będą mogli kontrolować produkcję także za pomocą handheldu, dzięki funkcji Remote Play.
Black Flag ukaże się w listopadzie, trafi na PS3, Xboksa 360 i Wii U, a później także na PC i konsole nowej generacji.