Skip to main content

Zelda: Breath of the Wild z niższą rozdzielczością na Wii U

I gorszymi dźwiękami.

Nintendo ujawniło różnice w oprawie gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild, zmierzającej 3 marca jednocześnie na konsolę Wii U oraz Switch, w tym drugim przypadku jako tytuł startowy.

Jak wynika z oświadczenia przesłanego do serwisu IGN, nowe urządzenie (po podłączeniu do telewizora) wyświetli grafikę w 900p, podczas gdy posiadacze starszej konsoli będą musieli zadowolić się mniejszą liczbą pikseli na ekranie - 720p.

Jak konie w galopie

Płynność rozgrywki w obu przypadkach wynosi 30 klatek na sekundę.

Wersja przygotowana na Switch do także „wyższej jakości dźwięki otoczenia” - dodaje Nintendo. „W rezultacie, dźwięki kroków, wody, trawy i tak dalej będą bardziej realistyczne i podkreślą otwartą naturę świata pełnego przyrody.”

Poza tym różnice pomiędzy wersjami sprzętowymi są minimalne i mało zaskakujące: inne ikony przycisków czy dodatkowe przedmioty do znalezienia w edycjach Special i Master na nowej konsoli.

Nintendo podkreśla też, że na Wii U potrzebne będą jedynie 3 GB wolnego miejsca, podczas gdy Switch to już 13,4 GB - niemal połowa dostępnych na konsoli zasobów na poziomie 32 GB.

Detale na temat pamięci stoją jednak w sprzeczności z oficjalną, japońską stroną gry, gdzie przy odsłonie na starsze urządzenie w wymaganiach podano 13 GB.

Zobacz na YouTube

Świat gry jest obszerny i otwarty - cały dostępny teren jest aż dwanaście razy większy od wszystkich lokacji z Twilight Princess. Główny bohater - Link - będzie mógł odwiedzić ponad sto kapliczek, a w każdej czekają różne wyzwania i łamigłówki. Nagrodami za pokonywanie przeszkód będą ulepszenia.

Nowością w cyklu jest możliwość wspinania. Postać może wspinać się na skalne ściany i na drzewa, a nawet na większych przeciwników. Możliwe będzie też szybowanie, a nawet używanie tarczy jako snowboardowej deski.

Zobacz także