Zelda: Tears of the Kingdom - Great Fairy: lokacje i jak odblokować
Muzycy i jak im pomóc.
Great Fairy Fountains w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom to wielkie wróżki, które pozwalają ci ulepszać elementy ubioru w zamian za materiały i Rupees. Zanim jednak skorzystasz z tych usług, trzeba wróżki znaleźć, a także je odblokować, rozwiązując sprawy zespołu muzycznego. Na tej stronie dowiesz się, gdzie są wszystkie Great Fairy i jak je odblokować.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak działa ulepszanie pancerza po uwolnieniu Great Fairies, zajrzyj na naszą stronę o ulepszeniach zbroi i ubrań.
Na tej stronie:
Wszystkie Great Fairy na mapie - lokalizacje
Poniżej znajdziesz lokalizację wszystkich wróżek na mapie The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Jak widzisz, wsystkie umieszczono w okolicy jakiejś stajni. Są cztery Great Fairies w grze:
Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat każdej Wielkich Wróżek, a także sposoby na ich odblokowanie.
Jak odblokować pierwszą Great Fairy Fountain
Aby uzyskać dostęp do pierwszej wróżki, Great Fairy Fountain of Tera, udaj się najpierw do budynku gazety Lucky Clover Gazette (1). Znajduje się on na wschód od Rito Village (zaś samo Rito Village we wchodniej części mapy). W budynku porozmawiaj z Pennem i Traysi, którzy opowiedzą ci o wróżkach.
Po rozmowie udaj się do stajni Woodland Stable (2) w rejonie Eldin. Porozmawiaj z Pennem, który stoi przy scenie, na której występuje dwóch muzyków. Rozmowa rozpocznie zadanie Serenade to a Great Fairy, które rozpoczniesz, naprawiając znajdujący się niedaleko wóz poprzez włożenie dwóch kół na oś za pomocą Ultrahand.
By kontynuować potrzebujesz uprzęży holowniczej dla konia, więc jeśli jej nie masz lub nie wiesz, jak ją założyć, zerknij na naszą stronę o Towing Harness. Przyczep wóz muzyków do Towing Harness i zawieź ich do okolicznej Great Fairy, która czeka na wzniesieniu.
Kiedy muzycy zagrają jej piosenkę, wróci do życia i będziesz mógł wykonać pierwsze ulepszenia. Czas teraz odblokować pozostałe trzy Fairies.
Jak odblokować Great Fairy w regionie Necluda
Tym razem udajemy się do stajni Duelling Peaks Stable (3), którą znajdziesz w regionie Necluda. Na miejscu porozmawiaj z dyrygentem, który powie ci o zaginionym członku zespołu o imieniu Beetz.
Kiedy rozpocznie się quest Serenade to Cortera, idź drogą na północ od Duelling Peaks Stable, a potem skręć do Kakariko Village. Udaj się tutaj (4), a zobaczysz Beetza, który poprosi cię o dostarczenie trzech plastrów miodu.
Idź do tego miejsca (5) na północ od Kakariko Village, a zobaczysz ule. Strzel w trzy z nich, a potem zbierz trzy Courser Bee Honey, odpędzając od siebie wściekłe pszczoły.
Teraz wróć do Beetza i daj mu trzy sztuki Courser Bee Honey, a on wróci do zespołu w Duelling Peaks Stable. Również się tam udaj, a twoim kolejnym zadaniem stanie się przetransportowanie zespołu do okolicznej Great Fairy przez jezioro, w kierunku południowym.
Możesz szybko stworzyć tratwę, korzystając z pobliskich materiałów budowlanych i znajdując długi, płaski kawałek drewna. Weź go i umieść na nim rozbity powóz. Następnie umieść dźwignię do sterowania i wentylator na tratwie, a potem połóż całość na wodzie, wzywając grupę do wejścia.
Po przetransportowaniu grupy na drugą stronę, wykonają koncert, a wróżka zostanie odblokowana.
Jak odblokować Great Fairy w regionie Central Hyrule
Rozpocznij w stajni Outskirt Stable (6), na południowy zachód od Lookout Landing. Ponownie znajdziesz tu grupę muzyków, którym tym razem brakuje Pyper, grającego na fujarce.
Aby odnaleźć Pyper, udaj się do stajni Highland Stable w południowej części krainy Faron. Muzyk będzie od ciebie chciał 10 Sunset Fireflies. Jeśli akurat nie jest noc, prześpij się w stajni do nocy i udaj się na północ do Pagos Woods, gdzie znajdziesz mnóstwo tych owadów. Wystarczy, że kucniesz, a Sunset Fireflies nie uciekną, kiedy do nich podejdziesz. Możesz poruszać się szybciej za pomocą X!
Wróć do Pypera i daj mu Sunset Fireflies, a potem udaj się po jego przyjaciółkę Haite i zaproś ją, by za tobą podążała. Wróć do miejsca, gdzie spotkałeś Pyper, a zagra melodię.
Kiedy wrócisz do Outskirt Stable, zespół poinformuje cię, że potrzebują pojazdu, by wjechać do wielkiej wróżki. Posłuż się „samochodem”, by zawieźć muzyków do Great Fairy.
Jak odblokować Great Fairy w regionie Hebra
Tym razem rozpocznij w tym miejscu (7), na dalekim południu rejonu Hebra. Zobaczysz tu muzyka, który utknął w dziurze.
Aby wyswobodzić muzyka i jego wóz, użyj Ultrahand, by przyczepić balon i emiter ognia do wozu - przedmioty znajdziesz niedaleko. Umieść emiter pod balonem, a potem go włącz - konstrukcja powinna się unieść i uwolnić nieszczęśnika.
Po okazaniu pomocy, muzyk uda się do Snowfield Stable - okolicznej stajni w rejonie Hebra. Również się tam udaj, a okaże się, że muzykom brakuje dachu powozu. Musisz po prostu przyczepić w jego miejsce deskę za pomocą Ultrahand.
Przyczep wóz do Towing Harness i zawieź muzyków do Great Fairy, by zagrali koncert i przywrócili ją do życia. Właśnie odblokowałeś ostatnią wróżkę!
Następnie: Zelda: Tears of the Kingdom - co robić na początku, gdzie iść
Spis treści: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Zelda: Tears of the Kingdom - odkrywanie mapy, wieże Skyview Towers