Skip to main content

Zenless Zone Zero - telewizory, planszówka: rodzaje pól

Jak poruszać się po mapie.

Zenless Zone Zero nie jest grą z otwartym światem. Chociaż często będziemy kierować bezpośrednio naszymi postaciami, to spora część zabawy odbywa się na specjalnym ekranie z telewizorami, przypominającym grę planszową. Na tej stronie wyjaśniamy, co należy tu wykonać oraz jakie rodzaje pól znajdziemy.

Po ekranie z telewizorami poruszamy się, po prostu klikając na kolejne pola, o ile nic nam nie blokuje przejścia. W większości przypadków możemy się przesunąć w dowolnym kierunku. Najczęściej poziomy z telewizorami pełnią funkcję łamigłówek logicznych, wymagając od nas zaplanowania odpowiedniej trasy.

Tego typu wyzwania mogą między innymi polegać na przejściu ze startu do mety, przechodząc przez wszystkie wymagane pola i to w taki sposób, aby nasza ścieżka się w żadnym punkcie nie przecinała.

Oprócz zwykłych szarych pół, podczas eksploracji możemy natrafić na wiele pól dodatkowych, których znaczenie wyjaśniamy poniżej:

  1. Punkt startu - tu zaczynamy planszę
  2. Monety - dodaje nieco waluty Dennys do naszego portfela
  3. Przełącznik - użycie wywołuje różne akcje na mapie
  4. Reset - resetuje planszę do stanu pierwotnego
  5. Ciężar - służy do aktywacji płyt naciskowych
  6. Tajemniczy skarb - może zawierać wartościowe zasoby albo nic przydatnego
  7. Punkt obserwacyjny - wejście na pole ujawnia kolejną część mapy
  8. Wróg - wejście na pole rozpoczyna walkę
  9. Płyta naciskowa - wywołuje akcję, jeśli przesuniemy na nią ciężar
  10. Taśmociąg - przesuwa graczy i obiekty w inne miejsce
  11. Punkt odpoczynku - możemy uleczyć tu postacie w naszej drużynie lub zachować apteczkę na potem
  12. Punkt badawczy - zdobywamy dzięki niemu dane obserwacyjne
  13. Pusty punkt badawczy - już odwiedzony punkt badawczy
  14. Elitarna paczka z zasobami - zawiera losowe, wysokiej jakości materiały
  15. Paczka z zasobami - zawiera materiały nieco gorszej jakości, niż wersja elitarna
  16. Otwarta paczka z zasobami - pole, które już odwiedziliśmy
  17. Meta - Tutaj musimy dotrzeć, aby ukończyć poziom

Co więcej, w grze znajdziemy pola, których ikon nie widać na powyższym zrzucie ekranu. Ich znaczenie wraz z opisem zamieszczamy niżej.

  • Koła zębate: - waluta do użycia tylko na ekranie z telewizorami
  • Brama z kołem zębatym - używamy tu zebranych kół zębatych, aby otworzyć przejścia do dalszej części planszy
  • Portale ze strzałkami - poruszanie się między różnymi poziomami planszy
  • Zakłócenia obrazu - zawartość tego pola ujawni się dopiero wtedy, kiedy na nim staniemy
  • Dźwignia - umożliwia sterowanie różnymi obiektami na planszy
  • Cegły - ślepa uliczka, dalej nie przejdziemy
  • Nadkruszone cegły - tę ścianę można zniszczyć
  • Fioletowe pole z napisem - po wejściu na to pole nie będziemy otrzymywać podpowiedzi od innych postaci
  • Fioletowe pole wroga - walka z bossem
  • Czerwone pole z napisem - zadaje obrażenia wszystkim postaciom w naszej drużynie

Następnie: Zenless Zone Zero - jak aktywować kody promocyjne

Spis treści: Zenless Zone Zero - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Zenless Zone Zero - jak robić zdjęcia

Zobacz także