Źle się dzieje u twórców GreedFall 2. Studio zapowiada strajk i potencjalne opóźnienia
Wcześniejsze żądania zignorowano.
Pracownicy francuskiego studia Spider - odpowiedzialnego m.in. za serię GreedFall - wystosowali do szefostwa list otwarty, w którym ogłosili plany rozpoczęcia strajku. Wstrzymanie produkcji ma być odpowiedzią na złe warunki pracy oraz ignorowanie wcześniejszych żądań.
Jak czytamy w liście otwartym opublikowanym na stronie francuskiego związku STJV, strajk - w którym udział weźmie co najmniej 43 z 95 pracowników Spider - rozpocznie się 2-dniową pikietą pod oknami biura firmy, a także na specjalnie założonym do tego celu serwerze Minecraft.
Za powód inicjatywy wymienio m.in. problematyczny cykl produkcyjny GreedFall 2. Podobno plan wydania gry we wczesnym dostępie rok przed premierą był dla deweloperów niemiłą niespodzianką, a przyspieszenie tempa prac wywołało masę komplikacji, w tym także i zwolnień.
„Wczesny dostęp jest bolesny, świadczyć o tym może kilka opóźnień. Wydanie pełnej wersji gry rok później wydaje się bardzo trudne do osiągnięcia, ponieważ zostało jeszcze tak wiele rzeczy do zrobienia” - czytamy w liście. Wsród innych problemów wymieniono m.in. niskie płace, rosnące poczucie niestabilności zatrudnienia oraz brak chęci negocjacji ze strony szefostwa.
„Ta wiadomość do naszego kierownictwa jest następstwem wcześniejszego listu otwartego oraz strajku z 19 stycznia, które postanowiono zignorować - wyjaśniają deweloperzy. „Od tego czasu rozpoczęły się nowe negocjacje w sprawie płac, a warunki w studiu wciąż się pogarszały. Dziś z żalem wypowiadamy się publicznie, mając nadzieję, że w końcu skłoni to szefostwo do działania w najlepszym interesie pracowników i firmy”.
Obecny plan zakłada, że GreedFall 2 ukaże się we wczesnym dostępie na Steamie w dniu 24 września. Jak na razie studio nie ogłosiło oficjalnie obsuwy, ani nie podało terminu wydania pełnej wersji.