Zmiana założeń ostatnich wyprzedaży dużym sukcesem na Steamie
Więcej sprzedaży i odwiedzin.
Zmiana podejścia do popularnych wyprzedaży na Steamie zakończyła się sporym sukcesem dla wszystkich zainteresowanych - podsumowuje Valve.
Mowa o zrezygnowaniu z dziennych oraz błyskawicznych ofert podczas jesiennej i zimowej promocji, z tylko jedną niższą ceną gry przez cały czas trwania akcji. Nowością były też nagrody za przeglądanie listy rekomendacji, dostosowanej dla każdego użytkownika.
„Zakładaliśmy, że taki format będzie lepszym rozwiązaniem dla osób, które mogą odwiedzić Steam tylko raz czy dwa podczas 13-dniowej wyprzedaży” - napisano na prywatnej grupie w wiadomości, która z jakiegoś powodu została opublikowana publicznie.
„Ta zmiana była także okazją do zaprezentowania większej liczby tytułów każdego dnia, będąc jednocześnie pewnym, że te promowane pozycje są w jak najniższej cenie.”
Gracze otrzymywali kolekcjonerskie karty (maksymalnie trzy dziennie) za przeglądanie rekomendowanych produkcji. Dzięki temu liczba odwiedzających użytkowników wzrosła trzykrotnie podczas wyprzedaży, nawet w obliczu braku dziennych oraz błyskawicznych ofert.
Dzięki temu udało się także lepiej wypromować mniejsze i niezależne produkcje, znajdujące się gdzieś poza pierwszą 500. najpopularniejszych gier na Steamie. W przypadku tych mniejszych tytułów mowa o czterokrotnym zwiększeniu odwiedzin i 45-procentowym wzroście sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem.
„Zazwyczaj podczas wyprzedaży notujemy skromny wzrost liczby tytułów dodawanych do list życzeń w porównaniu z zwykłym okresem. Tym razem liczba ta była wyższa o 197 procent.”
„Część z tych dodanych gier była następnie kupowana podczas promocji lub pozostawała na liście życzeń, co wskazuje na ewentualne zainteresowanie w przyszłości.”