Znany streamer Ninja zarobił milion dolarów na transmisji Apex Legends dzień po premierze?
Jeden tweet i kilka godzin rozgrywki.
Tyler „Ninja” Blevins, jeden z najbardziej znanych streamerów, otrzymał od Electronic Arts milion dolarów za promocję strzelanki Apex Legends - twierdzi redakcja Reuters, powołując się na anonimowego informatora.
Umowa dotyczyła transmitowania „kilku godzin rozgrywki” oraz opublikowania wpisu na Twitterze, dzień po premierze gry, a więc 5 lutego.
Zapytany o skomentowanie sprawy przez Kotaku, Ninja nie odpowiedział na pytanie, natomiast EA wyjaśniło, że firma wdrożyła dla Apex Legends „wielopłaszczyznowy program marketingowy”, którego część stanowiły „płatne umowy z twórcami, aby szybko przedstawić grę światu”.
Electronic Arts zaznacza, że płatne streamy odbywały się tylko dzień po premierze - kolejne transmisje wszyscy twórcy organizowali z własnej woli.
Przypomnijmy, że Apex Legends nie miało „tradycyjnej” kampanii marketingowej. Nie licząc niepotwierdzonych informacji, o grze dowiedzieliśmy się w momencie premiery.
Według źródeł Kotaku, Ninja zarobił 600 tysięcy dolarów za uczestnictwo w jednej z imprez w ubiegłym roku. Anonimowi informatorzy zakazali jednak wymieniania nazwy wydarzenia.
Zobacz: Apex Legends - poradnik i najlepsze porady
Blevins powiedział natomiast w grudniu redakcji CNN, że zarabia około 500 tysięcy dolarów miesięcznie oraz „o wiele więcej” w „dobrych miesiącach”.