Skip to main content

Zręcznościówka Draw Slasher na PlayStation Vita od polskiego studia Mass Creation

Gra ukaże się 24 kwietnia. Plus oficjalny zwiastun.

Jeszcze w tym miesiącu, 24 kwietnia na PlayStation Vita ukaże się Draw Slasher, gra zręcznościowa, wykorzystująca możliwości ekranów dotykowych konsoli - ujawnił Eurogamerowi producent, warszawskie studio Mass Creation.

Gra opowiada historię wojownika ninja imieniem Hanzo. Wątpliwego wzrostu bohater w spokoju trenuje, gdy krainę atakują hordy „piratomałpiszony zombie”. Rodzina Hanzo zostaje porwana przez nieumarłych, a do akcji wkraczają palce gracza. Na drodze do uwolnienia bliskich czekają setki przeciwników i kila potężnych bossów do pocięcia.

Oficjalny zwiastun Draw Slasher na PS Vita

Twórcy chwalą unikalną mechanikę gry, znaną przede wszystkim z urządzeń mobilnych. Do zabawy potrzebny będzie jedynie palec, dzięki któremu „narysujemy” na ekranie linie. Bohater skacze, atakuje i tnie po wyznaczonej trasie. Szybkie uderzenie w ekran zmusi postać do biegi. Poprzez „szczypanie” ekranu uruchomimy moce i umiejętności specjalne.

W walce wykorzystujemy nie tylko standardowy miecz samurajski, ale także techniki „ninjutsu”, czyli specjalne moce, które możemy także dodatkowo ulepszać, wraz z postępami w rozgrywce.

Poza kampanią fabularną, studio Mass Creation przygotowało tryb Arcade, w którym walczymy z niekończącymi się falami zambiaków, zdobywając punkty. Na najwytrwalszych graczy czekają także wyzwania.

Gra ukaże się w PlayStation Network w wersji na przenośną konsolę PS Vita już 24 kwietnia, dzień po premierze w Stanach Zjednoczonych. Cenę ustalono na 19 zł.

Wcześniej gry z serii Draw Slasher ukazały się także na urządzeniach z systemami Android i iOS. Najpierw Dark Ninja vs Pirate Monkey Zombies! (2009), Draw Slasher: The Quest (2011), a w tamtym roku wersja czarno-biała, tyle że z czerwoną krwią.

Prace nad konwersją The Quest na Vitę ruszyły w 2012 roku. Przede wszystkim podniesiono rozdzielczość z SD do natywnej Vity.

- Szybko okazało się, że gra jak na konsolę jest „za mała”. Postanowiliśmy więc rozbudować ją o nowe lokacje, przeciwników i bossów. Jest ich teraz dwa razy więcej niż w oryginale. Do tego dochodzą nowe minigierki i oczywiście przystosowane do Vity tryby - wyjaśnia producent gry, Artur Gosk. - Po drodze zmieniliśmy mechanikę. W kilku przypadkach niemal wywróciliśmy ją do góry nogami. Gra zachowała więc koncepcję oryginału, lecz jednocześnie bardzo się od niego różni. Dlatego postanowiliśmy ją nazwać po prostu Draw Slasher.

Studio Mass Creation powstało w 2009 roku, specjalizuje się właśnie w grach na urządzenia dotykowe. Wcześniejsze dokonania warszawskiej firmy obejmują m.in. Run Like Hell! oraz The Crystals of Atlantis.

Studio udostępniło również zestaw tapet: 1600x1200, 1920x1080, 1920x1200

Zobacz także