„Zrób to tak, jak ci się podoba”. Hidetaka Miyazaki w pełni ufa twórcom Elden Ring Nightreign
To będzie pierwszy samodzielny projekt weterana FromSoftware.
Chociaż „ojciec” Elden Ring Hidetaka Miyazaki nie brał aktywnego udziału w produkcji spin-offu Nightreign, to najwyraźniej przekazał projekt w dobre ręce. Reżyser nadchodzącej odsłony cyklu uspokoił fanów FromSoftware zapewniając, że słynny deweloper w pełni ufa zespołowi odpowiedzialnemu za grę i dał im wolną rękę podczas produkcji.
Junya Ishizaki, bo o nim mowa, pracuje w zespole FromSoftware od czasu produkcji pierwszej odsłony Dark Souls i brał udział w powstawaniu największych hitów studia, jednak jest to pierwszy raz, kiedy samodzielnie reżyseruje projekt. Twórca w niedawnym wywiadzie przekazał, że to właśnie Miyazaki zachęcił go do pokierowania pracami nad nową grą i dopingował go, że da sobie radę.
„Pierwotna sugestia, abym został reżyserem gry wyszła właśnie od pana Miyazakiego” - przekazał Ishizaki w rozmowie z serwisem PC Gamer. Reżyser Elden Ring usłyszał, że Ishizaki rozmyśla nad projektem Nightreign i uznał, że to świetna okazja, aby przekazać produkcję gry w inne ręce. Po zapoznaniu się ze wstępną dokumentacją szef studia dał wieloosobowemu spin-offowi zielone światło.
„Najbardziej zapamiętałem z tej rozmowy radę Miyazakiego, który powiedział »zrób to tak, jak ci się podoba«” - mówi Ishizaki dodając, że słowa doświadczonego przełożonego dały mu sporą dawkę pewności siebie. Zachęta była zdecydowanie potrzebna, ponieważ reżyser doskonale zdawał sobie sprawę, że stworzenie nowej odsłony tak popularnej marki, jak Elden Ring to wielka odpowiedzialność, a i oczekiwania fanów będą niemałe.
Nie oznacza to także, że Miyazaki w ogóle nie brał udziału w produkcji Nightreign. Można się domyślać, że słynny deweloper udzielał zespołowi pracującemu nad grą wielu rad oraz dzielił się swoimi opiniami. Przypomnijmy, że Elden Ring Nightreign zadebiutuje w przyszłym roku na PC oraz konsolach obecnej generacji. Tytuł inspirację czerpie z gatunku rougelike, dając graczom trzy doby w grze (ok. 30 minut rzeczywistego czasu) na wzmocnienie postaci i zebranie wyposażenia, zanim zmierzymy się z wybranym bossem.