Zwolnienia w Sony Santa Monica
AKTUALIZACJA: Anulowano jeden z projektów.
Aktualizacja: Potwierdziły się informacje mówiące o tym, że przyczyną zwolnień w Sony Santa Monica było skasowanie jednego z rozwijanych projektów.
Szczegóły podał na Twitterze Jonathan Hawkins, do niedawna starszy projektant poziomów w studiu należącym do Sony. Za tajemniczą grę odpowiadał podobno Stig Asmussen, w przeszłości dyrektor artystyczny God of War i reżyser God of War 3.
„Marka jest skasowana” - napisał Hawkins w odpowiedzi na pytanie jednego z użytkowników. Wszystko wskazuje na to, że tytuł powstawał już od jakiegoś czasu, prawdopodobnie od 2010 roku.
„Też byliśmy zaskoczeni” - dodał deweloper.
Szczegóły na temat skasowanej gry zapewne pozostaną tajemnicą. Można jedynie szukać poszlak: w ubiegłym roku Sony Santa Monica poinformowało o podjęciu współpracy z Michaelem Angelim, scenarzystą Battlestar Galactica. Autor potwierdził wtedy, że nie zajmuje się nową odsłoną God of War, ale nie podał żadnych detali.
Sugestie o projekcie science-fiction wspiera także zakodowana wiadomość z God of War: Ascension: „Gdy Ziemia się zatrzymuje, zaczyna się podróż...”
*
Oryginalna wiadomość: Studio Sony Santa Monica, znane najlepiej z serii God of War, zwolniło nieokreśloną liczbę pracowników w związku z „restrukturyzacją zasobów w priorytetowych obszarach” w Sony Worldwide Studios.
Serwis IGN zdołał potwierdzić informacje. „Nie podejmujemy takich decyzji lekko, ale czasami potrzebne jest dokonanie zmian, które przysłużą się przyszłym projektom” - napisano w komunikacie.
Takie sformułowanie oświadczenia oraz fakt, że do zwolnieni doszło w wyniku działań Sony Worldwide Studios, a nie samego Sony Santa Monica, oznacza najprawdopodobniej, że studio anulowało jeden z nieogłoszonych projektów.
Redukcja zatrudnienia nie ma zapewne związku z kwestiami finansowymi. Studio przeniosło się niedawno do nowej, większej siedziby poza kalifornijskim Santa Monica.
Oddział Sony pracuje teraz nad dużych rozmiarów projektem na PlayStation 4, wspomaga także produkcję The Order: 1886, odciążając Ready at Dawn, które wcześniej także odpowiadało za God of War.
Współpraca obejmuje również Everybody's Gone to the Rapture (z brytyjskim studiem The Chinese Room) oraz Hohokum (z Honeyslug).