Skip to main content

Zwolnienia w Sony Santa Monica

AKTUALIZACJA: Anulowano jeden z projektów.

Aktualizacja: Potwierdziły się informacje mówiące o tym, że przyczyną zwolnień w Sony Santa Monica było skasowanie jednego z rozwijanych projektów.

Szczegóły podał na Twitterze Jonathan Hawkins, do niedawna starszy projektant poziomów w studiu należącym do Sony. Za tajemniczą grę odpowiadał podobno Stig Asmussen, w przeszłości dyrektor artystyczny God of War i reżyser God of War 3.

„Marka jest skasowana” - napisał Hawkins w odpowiedzi na pytanie jednego z użytkowników. Wszystko wskazuje na to, że tytuł powstawał już od jakiegoś czasu, prawdopodobnie od 2010 roku.

„Też byliśmy zaskoczeni” - dodał deweloper.

Szczegóły na temat skasowanej gry zapewne pozostaną tajemnicą. Można jedynie szukać poszlak: w ubiegłym roku Sony Santa Monica poinformowało o podjęciu współpracy z Michaelem Angelim, scenarzystą Battlestar Galactica. Autor potwierdził wtedy, że nie zajmuje się nową odsłoną God of War, ale nie podał żadnych detali.

Sugestie o projekcie science-fiction wspiera także zakodowana wiadomość z God of War: Ascension: „Gdy Ziemia się zatrzymuje, zaczyna się podróż...”

*

Oryginalna wiadomość: Studio Sony Santa Monica, znane najlepiej z serii God of War, zwolniło nieokreśloną liczbę pracowników w związku z „restrukturyzacją zasobów w priorytetowych obszarach” w Sony Worldwide Studios.

Serwis IGN zdołał potwierdzić informacje. „Nie podejmujemy takich decyzji lekko, ale czasami potrzebne jest dokonanie zmian, które przysłużą się przyszłym projektom” - napisano w komunikacie.

Takie sformułowanie oświadczenia oraz fakt, że do zwolnieni doszło w wyniku działań Sony Worldwide Studios, a nie samego Sony Santa Monica, oznacza najprawdopodobniej, że studio anulowało jeden z nieogłoszonych projektów.

Redukcja zatrudnienia nie ma zapewne związku z kwestiami finansowymi. Studio przeniosło się niedawno do nowej, większej siedziby poza kalifornijskim Santa Monica.

Oddział Sony pracuje teraz nad dużych rozmiarów projektem na PlayStation 4, wspomaga także produkcję The Order: 1886, odciążając Ready at Dawn, które wcześniej także odpowiadało za God of War.

Współpraca obejmuje również Everybody's Gone to the Rapture (z brytyjskim studiem The Chinese Room) oraz Hohokum (z Honeyslug).

Zobacz na YouTube

Zobacz także