Zwolnienia w studiu twórców WildStar
Problemy w Carbine czy standardowe działania?
Firma NCSoft zwolniła nieokreśloną liczbę pracowników w swoich studiach. Konkretnych informacji brak - wiemy jedynie, że z pracą pożegnali się deweloperzy z Carbine, odpowiedzialnego za sieciowe WildStar.
Serwis Polygon informuje nieoficjalnie, że redukcja mogła dotyczyć 60, a nawet „setek” osób. Wpis na oficjalnym forum gry mówi o „kilku kolegach”.
„W wyniku restrukturyzacji zdecydowaliśmy się na zmniejszenie zatrudnienia na Zachodzie, z wyjątkiem ArenaNet [twórcy Guild Wars - dop. red.]” - napisano w komunikacie.
„Decyzje tego typu zawsze są trudne, ale pozwolą wprowadzić nowe strategie, wzmacniające naszą pozycję jako lidera w świecie rozrywki.”
Koreańskie NCSoft zapowiada koncentrację na kluczowych pozycjach, czyli WildStar, Aion, Lineage i Guild Wars. W planach są jednak inwestycje w nowe sektory, w tym w urządzenia mobilne.
Zwolnienie pracowników po wydaniu nowego produktu nie jest niczym niezwykłym w branży gier wideo, a Carbine kilka miesięcy temu skończyło prace nad WildStar. Zespoły są zasilane przed samą premierą, a następnie zmniejszane już po niej.
Ale ostatnie wieści mogą sugerować większe problemy studia. Ostatnio anulowano sezonowe wydarzenia w tej grze sieciowej, by skupić się na eliminowaniu błędów. Połączono także kilka serwerów, co może wskazywać na zmniejszające się zainteresowanie.
Futurystyczne MMORPG WildStar ukazało się w czerwcu. Wcielamy się w osadnika uczestniczącego w podboju planety Nexus - kolebki potężnej, starożytnej cywilizacji. O kontrolę nad skarbami i tajemnicami świata walczy potężne imperium, znane jako Dominium, oraz banda wygnańców z podbitych przez nie planet.