Dying Light - Poradnik, Solucja
Poradnik do gry Dying Light: opis przejścia, misje poboczne, sekrety (100% ukończenia).
Witamy w darmowym, obszernym poradniku i solucji do gry Dying Light. Znajdziesz tu zbiór przydatnych wskazówek ułatwiających przeżycie wśród hordy krwiożerczych zombie, a także szczegółowe opisy stawianych przed tobą misji fabularnych i zadań dodatkowych. Całość dopełniają ilustracje przedstawiające najważniejsze fragmenty wypełnianych misji. Udanej zabawy!
W Dying Light wcielamy się w postać agenta organizacji rządowej GRE, który zostaje zrzucony do miasta Harran, gdzie wybuchła epidemia zamienająca ludzi w bezmózgie zombie. Na dzień dobry nasz bohater nie tylko trafia pechowo po zrzucie spadochronowym, ale zostaje też... pogryziony przez nieumarłych zostając tym samym zarażony. Przy pomocy osób z bazy nazywanej Wieżą udaje mu się jednak przeżyć. Szybko okaże się jednak, że interesy ocaleńców i GRE są sprzeczne, a główny bohater będzie miał nie lada orzech do zgryzienia, co w tej sytuacji uczynić.
*
Kampania główna
- Dying Light - Misja: Przebudzenie
- Dying Light - Misja: Pierwsze zadanie
- Dying Light - Misja: Zrzut
- Dying Light - Misja: Układ z Raisem
- Dying Light - Misja: Rodzeństwo
- Dying Light - Misja: Porwanie
- Dying Light - Misja: Wybawcy
- Dying Light - Misja: W poszukiwaniu żaru, Alma mater
- Dying Light - Misja: Malowanie ogniem
- Dying Light - Misja: Rendez-Vous, Muzeum
- Dying Light - Misja: Tu radio Harran
- Dying Light - Misja: Przychodnia
- Dying Light - Misja: Ewakuacja
Zadania dodatkowe
- Dying Light - Misje dodatkowe: Rewolwerowiec; Dobrej nocy, panie Bahir; Dzień Matki
- Dying Light - Misje dodatkowe: Zapasowe okulary, Napięcie, Kto zakręcił kurek?, Wonne zioła, Szperacze
- Dying Light - Misje dodatkowe: Człowiek w masce, Poród, Gdzie jest moja matka?, Nocny ognik, Jak przeżyć w krainie zombie
- Dying Light - Misje dodatkowe: Trujące zioła, Syn marnotrawny, Widzenie tunelowe, Bracie, gdzie jesteś?
- Dying Light - Misje dodatkowe: Lornetka, Wodorosty, Haki, Ognik, Kto okrada złodzieja...
- Dying Light - Misje dodatkowe: Teoria wielkiego wybuchu, Bezpieczeństwo za wszelką cenę, Części elektroniczne, Szturm i akumulatory, Królowa Wiedźm
- Dying Light - Misje dodatkowe: Święty spokój, Kredki dla dzieci, Kawa, Opatrunki i leki
- Dying Light - Misje dodatkowe: Narzędzia, Polowanie na zbója, Nerkówka, W pogoni za rozumem, Gaz do zapalniczek
- Dying Light - Misje dodatkowe: Rozgłośnia radiowa, Posterunek, Zagubieni, Kwestia wiary, Cień króla
- Dying Light - Misje dodatkowe: Rusznikarz Rupert, Eliksir zdrowia, Klocki dla chłopca, Troll
- Dying Light - Misje dodatkowe: Strefa kibica, Bunkier, Beznogi pająk, Ścigając przeszłość, Wodowanie
Wyzwania
- Dying Light - Wyzwania: Psychol, Nauczyciel zabijania
- Dying Light - Wyzwania: Broń ostateczna, Martwy obiad
- Dying Light - Wyzwania: Zazdrosny biegacz, Lekarz rodzinny
- Dying Light - Wyzwania: Najlepszy biegacz, Być bohaterem
- Dying Light - Wyzwania: Plakaty
- Dying Light - Wyzwania: Ochrona
- Dying Light - Wyzwania: Kwarantanna
Sekrety
- Dying Light - Sekrety: Statuetki Zombie (Slumsy)
- Dying Light - Sekrety: Statuetki Zombie (Stare Miasto)
- Dying Light - Sekrety: Notatki i zapiski Marvina Zuckera (Slumsy)
- Dying Light - Sekrety: Notatki, dzienniki audio, zapiski Marvina Zuckera (Stare Miasto)
- Dying Light - Sekrety: Chorągwie (Slumsy, Stare Miasto)
- Dying Light - Sekrety: Finalna lokacja
- Dying Light - Sekrety: Easter Eggi
*
Porady na początek
- Pamiętaj, że główny bohater się męczy, zwłaszcza podczas długiego okresu biegania. W takim przypadku należy na chwilę przystanąć, aby dać mu odsapnąć. Wymaga to również nieco planowania, ponieważ nie ma nic gorszego niż brak tlenu w płucach w samym środku ulicy wypełnionej przeciwnikami.
- Zmęczenie objawia się również podczas walki, o czym informuje żółty pasek na dole ekranu. Jeśli będziesz bezustannie i na ślepo wywijał bronią, to po chwili bohater dostanie zadyszki i stanie się podatny na ataki wrogów. Dlatego dokładnie celuj każdym ciosem.
- Zasadniczą kwestią w trakcie rozgrywki odgrywa pora dobowa. W dzień zombie są dość powolne i jeśli decydują się na atak, to robią to dość mozolnie. Nie należy jednak lekceważyć wrogów i przebiegać przez sam środek tłumu nieumarłych. Najlepiej przemieszczać się w pewnych odległościach i korzystać z podwyższeń i dachów budynków.
- W nocy przebudzają się tak zwane przemieńce. Są to zmutowane zombie - znacznie szybsze i bardziej niebezpieczne od zwykłych wrogów. Najlepiej jest ich unikać. W prawym górnym narożniku mapy będzie pokazany zasięg ich widzenia. Wystarczy w niego nie wchodzić, aby nie dać się zauważyć. Jeżeli jednak dojdzie do pościgu, to staraj się jak najszybciej dotrzeć do bezpiecznej strefy, gdzie będziesz bezpieczny. W walce z przemieńcami, przynajmniej początkowo, twoje szanse przeżycia nie są zbyt duże, dlatego staraj się ich unikać.
- Warto mieć na uwadze fakt, że punkty za wszystkie czynności podejmowane w trakcie nocy są podwajane. Niegłupio jest więc znaleźć w pobliżu kryjówki jakiś punkt, gdzie nie kręcą się przemieńce, a ty na spokojnie możesz stoczyć walkę ze zwykłymi zombie lub na przykład poskakać po budynkach, co zapewnia ci zdobywanie punktów doświadczenia dwa razy szybciej.
- Strefy to małe lokacje na mapie oznaczone ikoną domków. Na zielono zaznaczono strefy aktywne, a na czerwono te opanowane przez zombie. Aby aktywować bezpieczną strefę musisz się do niej dostać, zabezpieczyć wejście (np. zamknąć bramę - warto to robić w pierwszej kolejności, aby do środka nie wchodziły zombie z miasta), rozprawić się z przeciwnikami i przywrócić zasilanie (wystarczy aktywować skrzynię z prądem. Po uczynieniu tych rzeczy będziesz mógł już korzystać z punktu na przykład w trakcie nocnej ucieczki.
- Główny bohater dysponuje ciekawą zdolność nazywaną zmysłem przetrwania. Umożliwia on nie tylko zaznaczenie na ekranie bieżącego celu misji wraz z odległością do niego, ale również podświetla wszystkie okoliczne przedmioty, z którymi możesz wejść w interakcję. Przydatna sprawa podczas eksplorowania zakamarków miasta.
- Czasami na mapie będą pojawiać się niebieskie ikony. Są to wydarzenia losowe najczęściej związane z ludźmi atakowanymi przez zombie. Warto takim osobom pomagać się obronić, ponieważ w nagrodę można zyskać gotówkę, cenne przedmioty oraz punkty przetrwania.
- Każda z broni ma swoją wytrzymałość opisaną w statystykach oraz widoczną na grafice w prawym dolnym narożniku. Jeśli na ekranie pojawi się komunikat, że dana broń się zepsuła będziesz musiał ją zmienić lub naprawić. W tym drugim przypadku musisz skorzystać ze znajdowanych w trakcie eksploracji elementów.
- Wykorzystuj otoczenie w czasie walki. W mieście znajdziesz całą masę pułapek zarówno biernych, jak i tych, które może aktywować samemu (np. źródła światła rozpraszające zombie). Korzystanie z nich zapewni ci dodatkową przewagę i pomoże zaoszczędzić broń. Świetnie spisuje się na przykład umiejętność kopnięcia z wyskoku połączona ze znajdującymi się w pobliżu kolcami. Jeśli wrzucisz na nie zwykłego wroga, to spowodujesz jego natychmiastowy zgon i zyskasz sporo punktów doświadczenia.
- Zrzuty - co pewien czas na mapie pojawi się charakterystyczna niebieska ikona ze strzałką. Oznacza to miejsce zrzutu skrzyń z medykamentami. Tego typu zadania pojawią się losowo, co jakiś czas. Twoim celem jest wtedy dotarcie do takiego miejsca, rozprawienie się z przeciwnikami, którzy również próbują dostać się do skrzyni, zabranie jej zawartości i dostarczenie kwatermistrzowi. W zamian otrzymujesz środki medyczne i sporo punktów doświadczenia. Należy jednak pamiętać, że jeśli będziesz zbyt długo zwlekał z dotarciem do miejsca zrzutu, to zostanie ono przetrząśnięte przez wrogów, a ty zostaniesz z niczym.
- Jak na początku gry zdobyć broń palną? - Dostęp do broni palnej pojawia się w nieco późniejszym etapie gry. Możemy ją zdobyć między innymi w ramach zakupu lub odebrać ją zabitym wrogom (np. gangsterom). Istnieją jednak miejsca, w których możesz zdobyć ją niedługo po starcie. Pierwszym jest żółty domek na południowy wschód od Wieży (nieopodal mostku). W środku znajdziesz samobójcę oraz leżący przy nim pistolet. Karabin możesz natomiast zdobyć podczas misji wykonywanej dla Raisa. Musisz zastrzelić strażnika na dachu budynku przy stacji benzynowej, a potem dostać się do niego (wchodząc przez dach stacji lub przeskakując przez ogrodzenie ze skały za budynkiem).