Digital Foundry kontra Injustice 2
Świetna gra, ale najlepsze wrażenia zapewnia PS4 Pro.
NetherRealm Studios potwierdziło, że Injustice 2 bazuje na silniku Mortal Kombat X, czyli na zmodyfikowanej wersji Unreal Engine 3. Widać jednak wyraźnie, że mamy do czynienia ze znaczną poprawą oprawy pomiędzy tymi dwiema produkcjami: otrzymujemy jedne z najlepszych animacji twarzy w bijatyce, a do tego mnóstwo szalonych i efektownych ciosów. Rozczarowaniem jest brak wersji PC, choć odsłona PS4 Pro daje pewien pogląd na możliwości skalowania gry na mocniejsze urządzenia.
Poza ładniejszymi efektami, Injustice 2 poprawia także modele postaci i dodaje więcej podatnych na zniszczenie elementów plansz. Pomimo takiego rozwoju nadal możemy liczyć na stabilne 60 klatek na sekundę podczas rozgrywki, choć już przerywniki filmowe oraz animacje super-ataków to 30 FPS. Przejście pomiędzy tymi dwiema wartościami na pewno jest zauważalne i mamy nadzieję, że wersja PC zmieni tę sytuację. Poza małym tearingiem i rzadkim zacinaniem podczas walk w sieci nie mamy jednak żadnych zarzutów pod adresem wydajności.
Jaką wersję konsolową wybrać? Jak zawsze, PlayStation 4, PS4 Pro oraz Xbox One różnią się nieco w celu uzyskania wspomnianego 60 FPS, ale ostatecznie to Pro zyskuje najbardziej. Głównie ze względu na rozdzielczość: 1600 × 900 na Xbox One, 1080p na PS4, ale już 2560 × 1440 na PS4 Pro z podpiętym ekranem 4K. Jeśli zostajemy z nową konsolą na telewizorze full HD, liczba pikseli jest raczej mieszana. Połowa testowych ujęć pokazywała skalowanie w dół z wyższej rozdzielczości, a reszta - strukturę podobną do 1080p. Jakość obrazu zawsze jest jednak lepsza od standardowego PS4.
Na PS4 i Xbox One brak innych różnic w oprawie, poza lepszym filtrowaniem tekstur na systemie Sony. Bardziej ekscytujące innowacje zarezerwowane są dla PS4 Pro, gdzie - jak zapewnia samo NetherRealm Studios - powinniśmy spodziewać się „znacznie lepszego” cieniowania, rozmycia obrazu i rozdzielczości tekstur.
Razem z przejściem do 1440p te usprawnienia pokazują mocne wsparcie nowego urządzenia, choć poza bezpośrednim porównaniem dwóch screenów trudno wychwycić większe różnice. Najbardziej w oczy rzuca się zapewne rozmycie obrazu. Każdy skok, cios i upadek zostawia za sobą smugę, ale jakość efektu na PS4 i Xbox One zostawia nieco do życzenia, z zauważalnymi artefaktami na krawędziach, co wyeliminowano właśnie na PS4 Pro. Tutaj efekt jest bardziej zaawansowany, bardziej płynny, wyraźny i filmowy.
Wyższa jakość tekstur to kolejny miły bonus, z dwóch powodów. Rośnie nie tylko sama ich rozdzielczość, ale także filtrowanie, co przekłada się na ostrzejszy wygląd płaskich powierzchni. Te różnice w zestawieniu z PS4 trudno jest zauważyć gołym okiem podczas rozgrywki, ale dobrze widzieć, że podniesienie rozdzielczości do 1440p jest odpowiednio wspierane.
Cienie także są ładniejsze, choć nie te podstawowe, lecz generowane w ramach efektu ambient occlusion. Standardowe PS4 i Xbox One generują prostszą formę tych cieni kontaktowych, które są przez to grubsze i mniej subtelne, wzorem SSAO z PC. PS4 Pro stawia na bardziej precyzyjne podejście, co potęguję głębię przerywników i innych scen.
Różnica w ustawieniach pomiędzy dwoma modelami PlayStation 4 to intrygujące spojrzenie na to, co zapewnić może ewentualna odsłona PC. Tymczasem standardowe PS4 i Xbox One nie tracą zbyt wiele, a kampania ze świetnymi animacjami twarzy wypada udanie na dowolnej platformie. Naszym jedynym zastrzeżeniem jest częstotliwość przejść pomiędzy 30 i 60 FPS w każdej z bitew, ale przynajmniej podstawowa rozgrywka nie cierpi.
Osobno pochwalić należy wsparcie HDR. PS4, PS4 Pro czy Xbox One S wszystkie oferują standard HDR10, z opcją dostosowania maksymalnej jasności według własnych upodobań. W przypadku naszego Panasonica DX750 świetnie wypadło ustawienie suwaka na ósemkę. Co ważne, również przerywniki filmowe - jak te podczas rozdziałów kampanii - wyrenderowano z HDR, więc nie musimy obawiać się nagłych zmian barw. Ta szersza paleta kolorów świetnie sprawdza się w ciemnych, mrocznych ujęciach z neonami i innymi rozbłyskami, więc idealnie pasuje od uniwersum DC.
Podsumowując, PS4 Pro zapewnia najlepiej dopracowany zestaw. NetherRealm Studios wykonało solidną robotę, choć - znowu - tylko w 1440p. Nie ma wątpliwości, że posiadacze mocniejszej konsoli otrzymują ładniejsze efekty, tekstury czy więcej pikseli, ale rozczarowuje fakt, że sprzęt zaprojektowany z myślą o 4K podnosi rozdzielczość tylko o 44 procent. Ale w obliczu braku wersji PC, PS4 Pro pozostaje najlepszym miejscem na potyczki w Injustice 2.